lördag 12 april 2014

Säkerhetsvarning

Igår fick jag för första gången en säkerhetsvarning från Google. Någon nere i Italien med en annan IP-adress försökte logga in på mitt Google-konto med mitt lösenord. Jag uppmanades att omedelbart byta lösenord. Återigen blir jag påmind om behovet av att byta lösenord med jämna mellanrum. Alla på nätet har helt uppenbart inte ärliga avsikter. Funderar nu på hur någon kan ha kommit över mitt tidigare lösenord. Lösenordet var starkt och ett av flera. Det är inte alldeles enkelt att spåra eftersom jag är aktiv på många olika forum och sajter.

2 kommentarer:

  1. Det finns skurkar överallt..... Skönt att du blev varnad.
    Trevlig söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår fortfarande inte hur de har kunnat få tag på mitt lösenord. Anar att det är via denna blogg.

      Radera