söndag 19 april 2015

Första segelbåten

Igår när vi kom ner till båtklubben på förmiddagspromenaden, fick vi syn på årets första segelbåt som kom seglade med fulla segel och med bra fart på Mälaren nära där vi bor. Det kändes som en tydlig signal om att snart är sommaren och värmen här. Man kan ana att det, på både helger och på kvällar, med stor entusiasm slipas och putsas på båtklubbarnas uppläggningsplatser. Nu gäller det att hinna med allt som måste fixas till före den redan spikade tiden för sjösättningen. Lånad bild.

12 kommentarer:

  1. Tur att man inte har någon segelbåt. Kanske för att jag är en landkrabba:) och kör husbil istället:)). Hoppas ni fått hem eran nya Kabe. Vi åker till Haninge o hämtar ut vår nya Carthago e-line, om några veckor:)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förmodligen inför sjösättningen som båtägarna har mest gemenskap och roligt tillsammans. Tyvärr ingen husbil i sikte ännu, vet att vi är många som får vänta till följd av leversnsförsening på 4-6 veckor.

      Radera
  2. Det är njutbart att se båtarna men inte röra. Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, husbilslivet är klart bättre.

      Radera
  3. Mysigt att sitta och titta på båtar. Skulle dock aldrig vilja ha en själv - husbil är mycket mysigare ( tror jag )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en arbetskamrat med en stor segelbåt som vi gav oss ut med då och då. Det var faktiskt mycket mysigt och spännande eftersom vi nästan alltid kom in i tävlingssituationer med andra seglare som var ännu större.

      Radera
  4. Jag är glad att vi inte har någon båt. Det är tillräckligt med jobb ändå! Ha en bra vecka! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar skarpt att vara på sjön, men en del omständigheter gjorde att vi valde bort båt och satsade på husbil istället. Detta har vi inte ångrat.

      Radera
  5. Nu kommer vårtecknen på rad!

    Våren är den tid jag gillar allra bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att våren är bra men sommaren är bäst.

      Radera
  6. Vi såg segelbåt när vi var på Gålö och det borde ha varit kyligt för dom seglarna. Själv har jag haft segelbåt, men husbil är bättre hihihi
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy vad kallt det är ombord på en segelbåt vid den här tiden i förhållande till en husbil. Mycket bättre och roligare med husbil.

      Radera