lördag 2 maj 2015

Archiescampings

På resa i Europa behöver man då och då av olika anledningar ta in på en camping. Det kan då vara bra att ha tillgång till närmaste camping beroende på var man för tillfället befinner sig. "Archiescampings" med över 31 000 POIs över campinganläggningar i Europa kan vara ett bra alternativ till att få överblick och underlätta valet av campinganläggning. För 29 kr kan man på hemsidan ladda ner en app till sin surfplatta. Det går också att tanka POIs direkt till ett flertal olika GPS-märken. Jag har t.ex. tankat ner POIs till appen POIViewer som samarbetar med gps-appen IGO Primo som jag också har installerat på min iPad. POIs är enbart sparade till campinganläggningar i länder som är tänkbara resmål för oss.

8 kommentarer:

  1. Låter bra men jag undrar om jag har den tekniska kompetensen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börja med att ladda ner Archiescampings till din surfplatta. Nackdelen med appen är att den kräver tillgång till wifi. Fördelen med POIViewer är att den appen fungerar utan wifi.

      Radera
    2. Upptäckte att jag svarade fel, även Archies app fungerar utan Wifi.

      Radera
  2. Jag håller med Lennart, undrar om jag klarar av det?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börja med att ladda ner appen Archiescampings fån deras hemsida, kostar bara 29 kr.

      Radera
  3. Jag lade in appen Acsi Camping idag. 8500 platser att stanna på till rätt pris. Den var jag imponerad av. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är också bra och är betydligt lättare att ladda ner. Archies över 31 000 POIs tar över tre timmar att ladda ner på vår iPad.

      Radera
  4. Finns mycket information via olika appar och internet. Fina körsbärsblommor du bjuder på!! Elisabeth

    SvaraRadera