fredag 12 juni 2015

Ny husbil

Igår tog jag tåget till Linköping för att hämta hem vår nya husbil, KABE i810 LGB, hos återförsäljaren Bossings Fritidscenter. På stationen stod försäljaren och väntade på mig. Väl framme gick vi in i bilhallen, där stod skönheten och glänste, bara tio dagar gammal och 1,2 mil på mätaren. Där vidtog alla praktiska saker med registrering, skyltar, försäkring, betalning, m.m. Jag fick en ordentlig genomgång av hela husbilen och fick verkligen känna mig som en väl omhändertagen kund. Jag kan rekommendera Bossings Fritidscenter som är på gång att expandera. Bossings är en komplett återförsäljare med både bodels- och bildelsservice i separata verkstäder.
 

12 kommentarer:

  1. GRATTIS till nya pärlan!

    Den kommer att skänka er mycken glädje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lennart, vi ser fram emot många trevliga och roliga upplevelser med denna nya husbil.

      Radera
  2. Svar
    1. Tackar, vi trodde att den förra husbilen var den bästa för oss, redan nu känner vi att denna nya passar oss ännu bättre.

      Radera
  3. Stort soligt Grattis till er
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, det är en härlig känsla att sätta sig i en alldeles ny husbil, vrida om startnyckeln och köra iväg. Massor med nya intryck och allt på en gång.

      Radera
  4. Kram & Grattis!! Jag har väntat på första sides nyheten ett par dagar nu. Roligt att läsa att du blev väl omhändertagen och instruerad. Det är något vi sett brister i flera gånger hos handlarna. Ingen som kan larmet till exempel. Ska bli spännande att läsa om era resor. Ni har mycket att ta igen nu. Ha det riktigt mysigt och gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är minsann mycket stor skillnad att göra affär med en återförsäljare utanför Stockholm. Bossings har varit exemplarisk och jag har verkligen känt mig som en viktig kund.

      Radera
  5. Men äntligen!! Grattis:)) Den är du värd. Trevlig rullning nu då:-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, ja vi har väntat jättelänge på nya husbilen som beställdes i mitten av augusti 2014. Nu ser vi bara framåt och kommer att ta tillvara alla dagar både med husbilen och på andra sätt.

      Radera
  6. Grattis till en fin Bobil!
    Bra med garaget och
    Långbäddarna!

    Ha det gott.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, ja garaget var en del som vi saknade tillsammans med ytterligare förvaringsplatser. Nu kommer vi att kunna njuta husbilsliv igen under förhoppningsvis lång tid framöver.

      Radera