lördag 14 november 2015

Sorgens dag

Fredagen den 13 november kommer jag och säkerligen många andra aldrig att glömma. Jag förstår inte hur det är möjligt att människor kallblodigt kan välja att skjuta ner unga helt försvarslösa människor i Paris? Det är obegripligt och djupt beklagligt att världen inte har kommit längre i utvecklingen. Nu än mer än någonsin krävs det samordnade åtgärder och handlande för att en gång för alla eliminera terrorismens härjningar. Mina tankar går till alla dem som inte fick leva längre och deras anhöriga.

    

4 kommentarer:

  1. Det kusliga i detta, är inte bara de som mejar ned helt oskyldiga människor. Det är dessutom en hel organisation som står bakom. Sedan finns det människor utanför organisationen, som hejar på dem som begår dessa brott. Detta är vidrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig Matts. Jag tycker inte att man i fortsättningen kan sitta och vänta på nästa terroristattack. Nu krävs det gemensamma åtgärder.

      Radera
  2. Det är fruktansvärt det som hänt. Man ryser...

    SvaraRadera
  3. Det var fruktansvärt det som hände.

    SvaraRadera