onsdag 4 oktober 2017

Trasig dörröppnare

Igår morse när jag skulle öppna bodelsdörren för att gå ut med Nellie så fick jag plötsligt dörröppnaren i handen. Den gick helt av och dörren gick inte att öppna inifrån. Jag fick helt enkelt ta mig ut vid förarplatsen och sedan öppna bodelsdörren från utsidan. Till följd av detta valde vi att lägga om resrutten en aning för att på hemvägen besöka Bossings i Linköping med hopp om att dom skulle kunna göra en akutinsats. Tyvärr hade Bossings inget lås på hyllan, nytt lås är dock beställt. Märkligt att detta ska kunna hända, dörröppnaren ser stabil ut men brottytan signalerar något helt annat.



9 kommentarer:

  1. Våran dörr kunde inte öppnas utifrån, en sprint i låset som gått av. Det är tur man har andra dörrar att välja på.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husbilen får vila ett tag, det känns osäkert att inte kunna komma ut via bodelsdörren.

      Radera
  2. Jag kan se att det finns liksom ett jack just vid brottytan. Konstruktionen ser faktiskt ut att vara klen. Jag blev riktigt snopen när det hände.

    SvaraRadera
  3. Vårt lås på förarsidan ramlade i golvet, resten tar jag när vi träffas...

    SvaraRadera
  4. Trist och så snopet! Hoppas det ordnar sig snart. Ellen får vila för den här säsongen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt snopet och förvånande att det ska kunna hända.

      Radera
  5. Oj så snopet - hoppas ni får det fixat snabbt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar fortfarande på besked om när låset kan bytas.

      Radera