torsdag 26 november 2015

Mall of Scandinavia

Idag har vi för första gången besökt "Mall of Scandianavia" som är Skandinaviens största köpcenter och ligger precis intill Friends Arena i Solna. Köpcentret invigdes för drygt fjorton dagar sedan och är oerhört stort med bl.a. 20 restauranger och 684 butiker. Jag kan lova att det är fantastiskt stort, nästan allt finns där, vi orkade bara med att utforska ett av de tre planen. Det är lätt att ta sig dit med både bil (ej husbil) och kommunala färdmedel, tar bara 7 minuter med pendeltåg från T-centralen. Häftigt, det får nog bli några besök till där före julen.

12 kommentarer:

  1. Jag har läst om det i tidningen Market, som kommer till jobbet. Det verkar var oerhört stort. Trots denna storhet, går det inte upp mot en halv timmas promenad i skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också att gå i skogen, men där hittar jag inte den här storleken på köpcenter som är bra när man behöver köpa något. Ett fantastiskt utbud och sortiment av varor, allt på ett ställe. Det spar tid för många skogspromenader.

      Radera
  2. Håller med Matts,går nog hellre i skogen!
    Jag är ute 72 min var gång.....

    Ha det gott....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skogen i all ära, men där finns inte mycket att köpa. Vi svenskar ska ju göra av med 76 miljarder i julhandeln. Då måste det finnas affärer där vi kan köpa grejer och annat. Ha det gott i skogen du med.

      Radera
  3. 684 butiker! Synd att man inte kan ta husbilen dit för det kräver nog flera dagar om man ska gå igenom alla.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns bommar vid ingångarna till parkeringsdäcken och tur är det därför att takhöjden inte är anpassad för husbilar. Däremot i köpcentret var takhöjden väl tilltagen.

      Radera
  4. Verkar stort ja.
    Skulle säkert hustrun gilla, jag sitter på bänken och betraktar människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror definitivt att Irene skulle gilla det köpcentret, det är enormt stort med ett enormt utbud av varor.

      Radera
  5. Vi har inte varit där ännu, men vi bor ju i Solna så förr eller senare lär det bli av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta god tid på er, det är jättestort och sortimentet är enormt stort. Väl värt ett besök.

      Radera
  6. Men wow vilket köpcenter :) Skulle få benvärk att vandra i alla dom...tur att man inte är lika sugen längre att gå i köpcenter :-)) Kram

    SvaraRadera