torsdag 21 november 2013

Inpackad husbil

För första gången har husbilen blivit inpackad i Julas husbilsöverdrag. Vi har haft överdraget stående i flera år p.g.a. att väderleken inte har varit med oss de gången då det har varit möjligt att få på överdraget. Det får inte blåsa alltför mycket och husbilen bör vara någorlunda torr även om det finns gott om ventilationsöppningar i överdraget som är mycket rejält, kanske aningen för stort. Passar säkert ännu bättre på en helintegrerad husbil. Jag har lagt upp två cellplatsblock på taket för att utjämna lasten och försöka skapa lite fall så att snön lättare kan glida av.

8 kommentarer:

  1. Ser bra ut!

    Viktigt med ventilation!

    Ha de gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är ventilationen viktig, jag kommer att öppna upp och ventilera så snart tillfälle ges, överdraget har stora ventilationsöppningar på långsidorna.

      Radera
  2. Ser ut so du jobbat bra! Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd med resultatet, funderade en del på hur jag skulle bära mig åt för att få på överdraget.

      Radera
  3. Då möter vi inte er på vägarna i vinter. Säg till när täcket faller av. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, nu får husbilen vila ett tag framöver, har redan upptäckt att det finns mycket annat att göra.

      Radera
  4. Vi letade efter ett sånt överdrag på Jula i år, men det verkar som att de slutat med det. Så det fick bli en vanlig presenning för oss...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, överdragen i två varianter säljs fortfarande på Jula. Överdraget kan rekommenderas.

      Radera