tisdag 16 oktober 2018

Batteriservice

Idag bestämde jag mig för att kolla syranivån i bodelsbatteriet. En operation som bl.a. kräver tålamod, stark ficklampa och en liten spegel. Platsen där batteriet är placerat kräver nämligen långa armar och är definitivt inte placerat för att underlätta tillsyn. Anade att sommarens varma dagar även hade påverkat bodelsbatteriet. Det visade sig stämma, jag fick fylla på rikligt med batterivatten. Det känns nu skönt att veta inför vintern att bodelsbatteriet är kontrollerat.

4 kommentarer:

  1. Ja inte sitter dom så lätt tillgängliga precis.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen inte, man kan fråga sig om man har ägnat en tanke åt tillgänglighet för service.

      Radera
  2. Riktigt så illa är det inte för mig, måste dock först plocka bort mittkonsolen som sitter med ett tiotal plåtskruvar.

    SvaraRadera
  3. Idag passade jag på att även kolla syranivån i startbatteriet. Det var hur krongligt som helst och jag svor en hel del för mig själv. Känner mig nöjd med utförd batteriservice.

    SvaraRadera