tisdag 18 november 2014

Livsviktigt beslut

Idag har Kristina och jag träffat en överläkare på urologen Capio S:t Görans sjukhus för att gå igenom och ta ställning till lämplig behandlingsmetod för den prostatacancer som jag har drabbats av. Vi fick en grundlig genomgång av alla delar och de följder/biverkningar som kan uppkomma efter behandlingen. Jag har nu bestämt mig för att låta mig robotopereras. Vill på en gång bli av med all form av cancer. Vi känner båda stort förtroende för läkaren. Nu har jag bara att invänta kallelse till operation och hoppas på att inte behöva vänta alltför länge.

13 kommentarer:

  1. Väntan är det värsta. Har egen erfarenhet. Tänker på dig och vill ge dig så mycket virtuell energi, som är möjligt.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att utvecklingen går framåt. Önskar det lycka till..av hela mitt hjärta, med robot operationen. Skickar styrkekramar :)

    SvaraRadera
  3. Vi önskar Dig varmt Lycka till med operationen. Vi vet vad ni går igenom eftersom Åke lider av samma sjukdom och äter bromsmedicin fram till ivår då han skall börja strålas. StyrkeKram från oss 2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi är många män som drabbas, en av tre i nuläget. Som tur är har prostatacancern upptäckts på ett tidigt stadium.

      Radera
  4. Vi håller tummarna så mycket vi kan
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tror att det behövs många hållna tummar.

      Radera
  5. Vi tänker på dig Lars och vill bara att allt blir bra för er tillsammans. Krya på dig kram.

    SvaraRadera
  6. Håller alla tummar och hoppas att allt ska gå bra!
    Kram

    SvaraRadera