torsdag 30 juni 2016

Stenskott

På väg från Orsa mot Rättvik får jag vid möte med en större lastbil och några personbilar syn på en sten som plötsligt hänger i luften. Därefter kom smällen och stenskottet i framrutan var ett faktum. Det kändes inget vidare att se en stjärna i framrutan. När vi kom hem gjorde jag dagen efter ett besök hos CarGlass i Vällingby. Jo då, de kunde fixa stenskottet utanför deras glasverkstad men det fick inte vara för varmt och väntetiden var fjorton dagar. Efter en stunds dividerande enades vi om att jag kunde komma på morgonen halv åtta dagen efter. Det tog bara en halvtimme att reparera stenskottet och det är omöjligt att se någon kvarstående skada. Helnöjd och glad igen.

6 kommentarer:

  1. Skönt att det gick att lösa så smidigt och bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med, inget kul att få stenskott på framrutan. Toppenbra att det finns teknik så åtgärdar skadan.

      Radera
  2. När vi nyss köpt o hämtat hem vår Carthago så åkte vi också på 2 stenskott. Man blir så arg!!...men när vi repat det så syns det inte ens :) Så bra o duktiga glasmästarna är:)

    SvaraRadera
  3. Jag är faktiskt klart imponerad av resultatet. Fick höra att glasmästarna tillämpar en metod som liknar tandläkarnas.

    SvaraRadera
  4. Jag vet att servicekillarna på jobbet råkar ut för samma sak som du, men får det också fixat på samma sätt som du fått. Fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  5. Dessutom bra att det inte kostade något, vår försäkring täcker allt.

    SvaraRadera