På vägen hem från Opus bilprovning i Vinsta hördes ett par korta höga signaler i husbilen. Jag överraskades eftersom jag inte kände igen det ljudet. Efter en stund så kom det fler höga signaler, flera gånger. Det visade sig att det var gasollarmet som larmade. Det berodde på att besiktningsmannen hade lämnat husbilen med öppna gasolkranar på spisen. Vid kontroll av anslutningen, som lossades vid provtryckningen, läckte det rejält. Jag kunde känna den kalla gasolen med handen. Kopplingen visade sig inte vara ordentligt åtdragen. Hädanefter kommer jag alltid att ordentligt kolla att alla kranar är stängda och kopplingar är täta efter utförd provtryckning. Man kan aldrig lita på någon annan när det gäller gasolen.
När vi skulle starta gasolen, i vår sista nya Kabe, lät det som ett Niagarafall. Gasolslangen var inte ens löst åtskruvad, den hängde löst i luften. Vad kunde ha hänt? Kabe tog ingen notis om detta, det är väl sånt som händer bara. Detta var bara en av punkterna på fem sidor A 4 papper.
SvaraRaderaMitt råd är att inte lita på någon då det gäller gasolen, kolla igenom allt själv. Det finns läckspray som börjar skapa bubblor vid ett läckage.
RaderaBra synpunkt, så ska jag också göra i fortsättningen. Tack!
SvaraRadera