söndag 12 juli 2020

Bondförkylning

Det är inte speciellt trevligt att bli förkyld i dessa coronatider. I mitten av juni blev mina luftrör irriterade, speciellt på natten. Mot slutet av veckan efter midsommarhelgen så började jag få ont i halsen. Jag blev då mer och mer orolig för att ha blivit coronasmittad. Det halsonda med besvärande hosta, speciellt på nätterna, övergick efter några dagar till kraftigt rinnande näsa. Idag återstår bara rethostan. Under sjukperioden har jag inte haft någon feber eller känt av några andra symtom för Covid-19. Det gör att jag tror att jag bara har råkat drabbas av en helt vanlig bondförkylning som förhoppningsvis snart är över.

3 kommentarer:

  1. Ibland på kvällarna känner jag också av att på vägen att bli förkyld, men som för dig så har det gått över. Pröva att suga på en Emser tablett, för mig är det enda raka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör med Strepsils på honung och citron och med Bafucin mint. Tycker att dessa kompletterar varandra och funkar på mig.

      Radera
  2. Äntligen efter nio veckor känner jag att besvären i luftrören är på väg att avta. Vill dock avvakta några dagar med att ropa SKÖNT.

    SvaraRadera