onsdag 22 juli 2020

Tältmottagning

I måndags kontaktade jag Capio Vårdcentral i Åkermyntan pga att jag fortfarande inte mår bra i luftrören. Tidbokningen inleddes med att jag fick svara på frågor och fick därefter en läkartid på eftermiddagen. Jag fick inte komma in i Vårdcentralens lokaler. De hade istället byggt ett tält i närheten. En läkare tog emot mig med full coronautrustning. Läkaren tog blodprov och ett nytt coronatest. Vi talades vid en stund, resultatet blev bl.a. att mina lungor skulle röntgas. Dessutom fick jag recept på slemlösande medicin och en inhalator.

4 kommentarer:

  1. Låter bra att du kollas upp o att de tar ett blodprov👍
    Krya på dig nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar faktiskt bli trött på situationen, lungröntgen visade att lungorna är normala. För första gången på sju veckor så har jag kunnat sova utan hostatacker. Den nya slemlösande medicinen tillsammans med inhalatorn tycks ha fått effekt.

      Radera
  2. Vad härligt att läsa, inte att du inte mår bra, utan att de tar hand om dig på allvar. Jag hoppas att du får den hjälp nu som du behöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, jag upplever att läkaren vill hjälpa mig, han ville gå på djupet med mitt problem och vill att jag hör av mig om några dagar. Det finns ytterligare åtgärder som väntar om nuvarande mediciner inte hjälper. Det har varit jobbiga sju veckor, hoppas att jag får tillbaka kraften i kroppen.

      Radera