tisdag 15 september 2020

Cykelglömska

 Bomkörningen till Valdemarsvik medförde att vi till slut hamnade i Söderköping. Valde då att övernatta på grusplanen vid Söderköpingsån. När mörkret föll så var vi ca tio husbilar på den platsen. Vi stod med långsidan utmed ån likt flera husbilar som var på plats när vi kom. Bakom oss stod det tre eller fyra husbilar med fronten mot ån. På morgonen, långt innan vi var färdiga, så åkte flera vidare. När jag gick ut sista rundan med Nellie före avfärd så såg jag att två cyklar var kvarglömda. Vid närmare titt så såg jag att det var dyra cyklar. Vad skulle jag göra? Jag hade ju inte ens sett eller ens hejat på människorna bakom oss. Jag lät cyklarna stå kvar, förhoppningsvis kom de själva på att cyklarna var kvarglömda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar