fredag 3 september 2021

Rötskador

 Jag planerar sälja villan nästa år. Det medför att jag har börjat söka efter felaktigheter, både utvändigt och invändigt, som måste underhållas, repareras alternativt ersättas. Rötskador är inget roligt att hitta på ett trähus. Tyvärr så har det uppstått rötskador på en vindbräda som måste bytas. Det medför arbete på hög höjd och är inget som jag har gjort tidigare. Jag har därför valt att ta hjälp av en superduktig ganska nära granne som har ett byggföretag. Målningen tar jag hand om samt ser till så att arbetet kan utföras på ett säkert sätt med hjälp av min anpassningsbara och lätta byggnadsställning.

3 kommentarer:

  1. Jag har sett dem som lagat delar som denna med Plastic Padding, men det gör ju varken du eller jag. Med Rot- & Rutavdrag är arbeten som dessa inte så kostsamma. Detta gäller även ställningsarbeten som kan vara ganska dyra. Så var det när vi jobbade med detta, men reglerna kan ha ändrats. Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. För några år sedan så lagade jag stället med plastiskt trä. Det funkar inte i längden. Resultatet blir en ännu större skada. Jag har egen ställning och kommer att utnyttja rotavdraget.

      Radera
    2. Nu är den övre vindbrädan utbytt i sin fulla längd. Det visade sig finnas flera ställen med rötskador.

      Radera