onsdag 1 september 2021

Smärtfri gång

 Igår kom äntligen dagen då jag kunde gå med protesen helt utan smärtor. Fick en ny protes förra veckan. Men vad hjälpte det när jag sedan tidigare hade en ordentlig och seglivad blåsa. Den extremt varma perioden i sommar är orsaken till mina besvär. Det händer så mycket med kroppen i värmen. Protesen däremot är den samma, den påverkas minimalt av värmen. Nu har jag också fått tillbaka lusten till att ta tag i olika saker som måste fixas. Så skönt att kunna gå utan smärtor igen.

2 kommentarer:

  1. Du ger inte upp även om det tar emot. Allting är möjligt till dess att motsatsen är bevisad. Skönt att det känns bättre nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter att kämpa, alternativet finns inte för mig. Den här veckan har jag t.ex. startat ett villaprojekt, en vindbräda behöver bytas. Tar hjälp av en duktig hantverkare som bor i närheten.

      Radera