torsdag 23 september 2021

Positivt besked

 Veckan före julafton 2014 blev jag opererad för prostatacancer. Fem år senare började mitt psa-värde stiga. Det resulterade i att jag strålbehandlades varje vardag de sju första veckorna 2020. Det blev drygt 35 behandlingar och över 70 taxiresor mellan hemmet och Södersjukhuset. Var sjätte månad har jag lämnat blodprov för kontroll och uppföljning. Igår ringde min läkare på Capio S:t Görans sjukhus från ”Prostatacancercentrum”. Återigen fick jag beskedet att psa-värdet fortfarande är omätbart. Detta är jag mycket glad för. 

2 kommentarer:

  1. Visst tar man ett glädjeskutt av ett besked som detta. Vi delar din glädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beskedet skapade ny energi och glädje. Just nu håller jag på med att förbereda trädgården inför vintern.

      Radera