onsdag 16 februari 2022

Avslutad hormonbehandling

 Igår den 15 februari avslutade jag hormonbehandlingen som inleddes november 2019 p.g.a att prostatacancern visade tecken på att komma tillbaka. Därutöver blev det strålbehandling 35 ggr under sju veckor på Södersjukhuset alldeles i början av 2020. I måndags ringde min kontaktsjuksköterska och meddelade att mitt psa-värde fortfarande var omätbart och att det därför var läge att avbryta hormonbehandlingen. Jag känner stor lättnad och är mycket glad. Detta tillfälle har jag väntat på. Förhoppningsvis har jag lyckats besegra cancern. Ny kontroll ska genomföras om sex månader.

1 kommentar:

  1. Jag gläds med dig Lars. Själv fick jag välja mellan att strålbehandla eller att operera. Då talade min läkare hela tiden om endast 7 strålbehandlingar. Jag bestämde mig för operation i stort sett ute att tänka efter före. Det har gått bra för mig. Bara "vissa delar" återstår att läka. Jag tänker på dig.
    Krya på dig.

    SvaraRadera