tisdag 25 oktober 2022

Såld

Det tog faktiskt bara ca 14 dagar att sälja villan och det är jag mycket glad för. Fastighetsmarknaden har kraftigt försämrats sedan jag för drygt ett och ett halvt år sedan bestämde mig för att sälja. Det är minsann inte särskilt trevligt att vara beroende av spekulanter. Situationen var extra stressande eftersom jag hade ett spikat inflyttningsdatum till nya lägenheten i Bromma. Nu har jag bokat flyttfirma och städfirma. Återstår bara att packa som jag kan göra i lugn och ro eftersom inflyttningen är först den 28 mars 2023.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Vi flyttade in i vårt nybyggda hus 8 dec 1972 och flyttade ut 8 dec 1990. Vi köpte vårt förra hus hösten 1990, en lördag förmiddag efter en timmas rundvandring. 3 dagar senare sålde vi vårt förra hus. Ett svårslaget rekord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var minsann snabbt jobbat, vi hade turen att hitta en köpare. Ser i omgivningen att det finns många som säljer och har svårt att få villan såld. Det är nya tider idag på fastighetsmarknaden. /Lars

      Radera
  2. Grattis att det gick iväg så fort. Har en väninna som har försökt sälja huset i 5 månader utan resultat. Dessutom har dom en lgh som är inflyttning i. Inte roligt för den familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den situationen ville jag inte hamna i, mycket obehagligt att vara beroende av spekulanter, speciellt när man har ny lägenhet på gång. /Lars

      Radera