torsdag 8 oktober 2015

Förvirrad tågresenär

Idag har jag åkt snabbtåg X2000 från Linköping till Stockholm. Det märktes att jag är lite ovan vid att åka tåg. Från början hade jag svårt att hitta rätt vagn och fort ska det gå eftersom tåget inte stannar mer än några minuter. När jag väl kom ombord så satt det en ung söt tjej och sov på min plats. Inga problem tänkte jag och tog en annan tom plats. I Norrköping kom det ombord en dam som ville ha just den platsen. Jag flyttade till ännu en tom plats. Efter en stund kommer det en kille och säger att jag sitter på hans plats. Bara för att jag var en gentleman, tyckte jag, så fick jag flytta på nytt. Anar att många tyckte att jag betedde mig lite märkligt och något förvirrat.

4 kommentarer:

  1. Så är det nu!
    Vilken tur att vi inte arbetar längre och skall på tjänsteresa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker annars att det är ganska trevligt att åka tåg, ska göra det igen på tisdag. Då har jag mer rutin.

      Radera
  2. Jag skrattar och ler och vet att jag hade gjort likadant. Därför flyger jag sällan och åker tåg ännu mer sällan. För tänk om jag hamnar fel?
    En skogsarbetarkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att jag låter någon överta min plats en gång till. Här gäller det tydligen att tuffa till sig.

      Radera