söndag 21 februari 2016

Ugglebo

I förra veckan, i TV-programmet "Go' kväll", intervjuades naturfotografen Felix Heintzenberg som är fascinerad av ugglor som han ägnar mycket tid till att fotografera. Hans råd var att man främst skulle titta efter ugglor i gamla träd som ofta har en del ihåligheter där ugglorna trivs. Rådet medförde att jag också mer ingående har börjat titta upp på gamla träd för att se om jag kan få syn på en uggla. Och idag upptäckte jag mycket riktigt en livs levande uggla i ett gammalt träd. Som tur var hade jag tagit med kameran och ugglan blev fångad på bild.

8 kommentarer:

  1. Nej vad häftigt...jag som älskar ugglor:)) Nu ska jag också börja titta upp i gamla träd :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gått förbi detta träd åtskilliga gånger men aldrig haft en tanke på ugglan.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det är lite speciellt. Vi brukar höra dem på vårkvällarna.

      Radera
  3. Där skulle Ingemar ha varit med. I dagarna tittar han mer efter Örnar och andra stora fåglar. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Örnar är också fascinerande att se och följa.

      Radera
  4. Vilken upplevelse, jag hade nog blivit helt praralyserad. En livs levande uggla! Det har jag aldrig upplevt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den såg riktigt klok ut och hade full koll på läget.

      Radera