söndag 29 april 2018

Kladdig rabarberpaj

I fredags blev jag sugen på rabarberpaj som Kristina brukar baka. I samband med fredagshandeln så köpte jag därför ett knippe rabarber som doftade väldigt gott. Väl hemma fick jag klart för mig att där hade jag tänkt fel. Kristinas vänsterhand hänger inte riktigt med så hon klarar inte att baka. Det slutade med att jag bestämde mig för att baka själv. Fick upp fem olika recept när jag sökte på nätet och valde kladdig rabarberpaj som jag bjöd på idag när vår dotter kom på besök. Betyget blev med beröm godkänd.

4 kommentarer:

  1. Som jag sagt tidigare, du är en händig man Lars och dessutom kunnig inom det mesta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där tar du nog i, jag försöker bara fixa det mesta så gott jag kan.

      Radera
  2. Rabarber är gott, hoppas våra har kommit upp till vi kommer hem.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tyvärr ingen plats för att odla själva.

      Radera