söndag 19 augusti 2018

Ny ledstång

Från vår terrass kan man komma ner på gräsmattan via fyra trappsteg. Det har visat sig på senare tid att Kristina behöver en ledstång vid trappan. Min plan var att åtgärda detta under juli månad. Detta sprack till följd av den långvariga värmeperioden. Nu när Nellie har opererats och behöver vila så var det lämpligt att påbörja projektet. Med spett och spade har jag lyckats gräva en tillräckligt djup grop för plinten som ska stabilisera stolpen för ledstången.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Svettigt värre, marken är delvis utfylld med sprängsten. Detta medförde att hålet blev betydligt större än nödvändigt. Jag var på väg att ge upp två gånger. Lyckades få upp två stora stenar.

      Radera
  2. Jag ser att du gör det riktigt från grunden. Då håller det under lång tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan försäkra att den betongplinten kommer att hålla länge. Cement i den nedre delen kommer att säkra upp plinten.

      Radera
  3. En ledstång är skönt att hålla sig i.Jag tar alltid tag en om det finns. Det ser ut att bli stabilt och bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara fyra trappsteg som de flesta klarar, men har man dålig balans så måste det till en ledstång.

      Radera
  4. Minns en gång i Trosa när en dam föll ut via bodelsdörren och bröt lårbenshalsen. Det blev ambulans till sjukhuset istället för husbilsmys.

    SvaraRadera