söndag 11 november 2018

Influensavaccinerad

I onsdags förra veckan passade jag på att vaccinera mig mot influensan och pneumocker. Det blev fort en lång kö eftersom det var årets första dag som vaccinering genomfördes på Vårdcentralen i Åkermyntan. Jag har tidigare vaccinerat mig sporadiskt men tycker numera att det behöver göras varje år. Främst mot bakgrund av att Kristina inte vill vaccinera sig. Vill absolut inte riskera att vi båda drabbas av influensa samtidigt. Bara en gång har jag legat sjuk i en jättejobbig influensa. Det vill jag absolut inte vara med om en gång till.

5 kommentarer:

  1. Håller med dej om att man inte vill bli så sjuk igen, så jag har vaccinerat mig med båda sprutorna också. Hoppas vi klarar oss nu ☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att det är bra att göra vad man kan, hundraprocentigt skydd är det ju inte.

      Radera
  2. Har inte ens tänkt på influensa. Hoppas vi klarar oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är många som hoppas, men har man upplevt riktig influensa så undviker man det gärna om chansen finns.

      Radera