måndag 29 juli 2019

Mystiskt betalkrav

I förra veckan sålde jag två Uniko nivåklossar via köp- och säljsidan på Husbilskompisar.se. Vi behöver inte dem längre eftersom vi har hydrauliska stödben på husbilen. Fick kontakt med en köpare som ville att jag skulle skicka nivåklossarna. För första gången använde jag mig av PostNords utmärkta app för att skicka paket online. Efter några dagar kom ett kravbrev där jag uppmanades att betala ytterligare en avgift. Kontaktade då PostNord och frågade om de hade skickat länken med betalkravet. Fick ett snabbt besked om att PostNord inte var avsändare. De förklarade att det för närvarande cirkulerade många bluff-mejl och SMS där man ska tro att det kommer från PostNord.

1 kommentar:

  1. Det är tydligen mycket som kan bli fel även i dessa digitala tider. Dessutom tycks det finnas många som går in för att försöka lura så många som möjligt på nätet.

    SvaraRadera