lördag 22 februari 2020

Lever på hoppet

I torsdags fick jag den 35:e och sista strålbehandlingen på Radioterapiavdelningen inom SÖS i Stockholm. Det känns befriande eftersom det har pågått ända sedan den 3 januari. Dagen efter träffade jag min läkare på Prostatacancercentrum inom Capio S:t Görans sjukhus. Vid denna uppföljning fick jag redogöra för mina upplevelser och eventuella komplikationer. Nu kan jag återgå till ett mer normalt liv igen även om cancerrisken hela tiden finns i bakhuvudet. Ny uppföljning om ca tre månader med bl.a. nya blodprover och koll av psa-värdet som förhoppningsvis då är omätbart.

9 kommentarer:

  1. Skönt att det är över och håller tummarna att det nu är ett avslutat kapitel.
    Ser att du också har blommande Vårgäck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jobbigaste var taxiresorna till och från SÖS i Stockholms-trafiken. Jag kallar Vårgäcken för Vintergäck.

      Radera
  2. Det hoppas jag verkligen, nu ska jag bara vila och ta det lugnt en tid framöver.

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig varje dag Lars. Jag vill bara att det skall gå bra för dig Lars, din Kristina och lilla Nellie. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Matts, nu kan jag bara hoppas på att varenda cancercell är utplånad. Resultatet av strålbehandlingen får jag i samband med nästa uppföljning om ca tre månader. Under tiden pågår hormonbehandlingen som ska pågå i två år.

      Radera
  4. Skönt att det är över, nu hoppas vi på det bästa..
    Ta hand om er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, denna vecka gör jag inte många knop. Vilar ut och försöker hitta tillbaka till det mer normala läget.

      Radera
  5. Oj så jobbigt du haft det, önskar verkligen dej lycka till o en riktigt god bättring. Ta hand om er nu säger jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu kan jag bara vänta och hoppas på att strålningen har givit önskad effekt.

      Radera