tisdag 26 juli 2022

Ökad elmedvetenhet

 Det talas alltmer om höga elpriser och experterna varnar för att elpriserna kommer att fördubblas jämfört med 2021. DN hade en intressant artikel den 22/7 om kunder som vill pressa ner elräkningen. Där framgår att det finns tre typer av elavtal: fast elavtal, rörligt elavtal och timavtal. Jag får ny elleverantör den första september och kommer då att ha ett timavtal. Det medför att jag med hjälp av en app kan se när det är läge att köra diskmaskinen, tvättmaskinen och dammsugaren. Min elmedvetenhet har på senare tid ökat. Med bra hjälpmedel förbättras förhoppningsvis mina möjligheter att påverka elräkningen.

2 kommentarer:

  1. Vi kommer också få en ny elleverantör 1/8. Barnbarnet har timantal, men upplevde det stressigt, så vi valde fast elavtal. Hoppas det blir bra.

    SvaraRadera
  2. Jag har fått problem med att kommentera inlägg för närvarande. Fick välja att bli anonym för att kunna svara på inlägget. Jag rekommenderades att välja rörligt avtal. Mest för att elpriset kan vara väldigt högt när avtalet startar.

    SvaraRadera