tisdag 8 november 2016

Ringrostig

Det känns lite ovant och olustigt att redan nu, i början på november, behöva avsätta tid för att skotta snö. Jag har en obehaglig känsla av att denna vinter kommer att gå till historien som en av de kallaste och mest snörika. Hoppas verkligen att känslan inte slår in och blir verklighet. Den enda fördelen med snöskottandet är att jag får en daglig dos med motion. Tar det lite lugnt så här i början eftersom jag känner mig lite ringrostig. Det gäller att tänka sig för och inte göra för många vrid- och kaströrelser. I annat fall är det lätt att bli en något krokig snöröjare.

9 kommentarer:

  1. Jag undrar mest hur vi ska göra när husbilen är lagad och det är snö ute (har inte vinterdäck). Skotta slipper vi eftersom marinans personal gör det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger bara, byt till vinterdäck om ni ska ta hem husbilen till marinan. Nu är det full vinter.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, så kallt är det inte ännu, det gäller bara att klä på sig. Tycker nog att det är ganska skönt när det blir vinter med mycket snö. Allt blir mycket tystare och allt går mer långsamt. Det är återhämtning som gäller några månader.

      Radera
  3. Det brukar betyda mycket snö och kall vinter. Vi får se om det kommer att stämma in.

    SvaraRadera
  4. Flera talar om vargavinter. För oss har det börjat på bästa sätt. Tio cm snö och fem grader kallt. Så säger många och jag också, så vill vi ha det och så har vi haft det, den första veckan på vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här i Stockholm har det kommit ca 35 cm snö inatt, det har inte snöat så här mycket så tidigt på 100 år. Full trafikkaos här idag.

      Radera