söndag 6 november 2016

Trapplykta

Igår tände vi för första gången den nya trapplyktan med en LED-ljusslinga lindad runt metallfolie inuti. Det blev en klart godkänd skapelse som tänds av en timer. Vi har tidigare haft en urna fylld med ljung. Men, eftersom flera urnor har frusit sönder så blev det i år en annan lösning. Idag fick jag plocka fram snöskyffeln för första gången denna vinter. Nu är det riktigt halt på vägar och trottoarer här i området där vi bor. Snösvängen har förmodligen inte vaknat ännu.
  

9 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut nu när det är lite vitt på marken
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett denna lösning tidigare, äntligen blev det av att fixa till en sådan lykta.

      Radera
  2. Mysigt med ljus i mörkret, det behövs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det behövs mycket ljus nu för att lysa upp de mörka månaderna.

      Radera
  3. Svar
    1. Det tycker jag också, det är speciellt vackert när man har gjort något annorlunda.

      Radera
  4. Vi har en nästan likadan lykta. Jag fyllde den med en Idegrankvist och en kortare ljussliga.
    Vidare har jag investerat i en dörrkrans med monterad ljusslinga. Den har jag inte hängt upp ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint med flera olika sorters ljusarrangemang som lyser upp den mörka årstiden.

      Radera
  5. Jag valde varianten som inte kräver någon passning. Det är fint även med levande ljus, det får bli i lyktan till tomten som vi sätter ut dagen innan julafton.

    SvaraRadera