lördag 17 december 2016

Broddåldern

Numera är det ett måste att ha broddar på sig när jag går ut med Nellie. Vägar och trottoarer sandas alldeles för dåligt. Jag har för första gången hört av mig till Stockholms stad och klagat på snöröjningen och halkbekämpningen. Det verkar som att staden i år har gjort helt felaktiga upphandlingar beträffande snöröjningen som hitintills har varit helkass. Det är faktiskt omöjligt att ge sig ut och gå utan ha broddar på fötterna. Det är bara att inse och gilla läget att jag är i broddåldern.

5 kommentarer:

  1. Snöröjningen var obefintlig redan 2012.
    Det positiva var att hustrun tog pension så vi har inte upplevt någon vinter sedan dess!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintern är inget som vi vill vara utan. Tider förändras, ibland långsamt och ibland hastigt.

      Radera
  2. Mötte idag en äldre man med hund, han var utan broddar och hade ramlat omkull.

    SvaraRadera
  3. Jag har också broddar, fast bara på bakhjulen (hälarna). Utan dem hade det varit farligt, att gå till och från jobbet, morgon och kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av erfarenhet vet jag att man förbannar sig själv den dag man faller och får en fraktur.

      Radera