onsdag 14 december 2016

Rostskyddsmetoder

Det är inte särskilt roligt när man börjar se rostskador på sin bil. Regn, smuts, stensprut och inte minst vägsalt är extremt påfrestande på bl.a. bilens underrede. Idag har jag hämtat hem vår personbil från företaget Rostskyddsmetoder som under två dagar har underredsbehandlat bilen som är tre år gammal. Före behandlingen gjordes en besiktning och på några ställen såg vi tydliga tendenser till rostbildning. Med denna investering så har vi förhoppningsvis förlängt bilens livslängd med flera år.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Där nere vid solkusten har ni saltet som kommer med luften från Medelhavet och lägger sig framförallt på plana ytor, t.ex. husbilstaket.

      Radera
  2. Bra att pyssla om bilarna, så de håller längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har låtit detta företag rostskyddsbehandla några av våra tidigare personbilar med mycket gott resultat.

      Radera
  3. Jag har inte gjort det på många år, kanske mest för att jag inte haft mina bilar i mer än tre- fyra år. Fast vår nästa Kabe kommer att bli mitt skötebarn, det lovar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bil vi har nu är lite speciell och dessutom handikappanpassad och den tänker vi ha i många år. Husbilen behöver inte samma underredsbehandling.

      Radera