söndag 30 juni 2019

Pust

Det fanns en tid då jag verkligen gillade när det var varmt, den tiden är definitivt förbi. Numera besväras jag av att temperaturen, som idag, stiger över 25 grader. Tycker att jag blir så passiv av att inte kunna göra något vettigt utan hela tiden behöva söka skugga och svalka. Bäst tycker jag att det är runt 21 till 23 grader. Anar att jag tvingas vänja mig vid extrema temperaturer framöver. Tycker synd om alla växter och gräsmattan som lider av värmen och torkan. Växterna stödvattnar jag men det var länge sedan gräsmattan fick njuta av våra vattenspridare. Gräsmattorna får försöka klara sig själva.

3 kommentarer:

  1. Jag minns väl, en sommarsemester i Frankrike. Vi stannade till på en camping i höjd med Madrid. Då var det runt +38 när vi stannade. Jag funderade på varför temp mätaren på bilen låg på gränsen till rött, det hade den aldrig gjort annars. Även jag låg på gränsen till rött. Jag satt på en stol i skuggan och bara drack vätska. Känslan var nästan otäck att uppleva. Så jag förstår hur du känner dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som om vädergudarna har hörsammat mina besvär, nu nalkas en tid med svalare väder. Skönt!

      Radera
  2. Jag tror att vi är många som inte är förtjusta när temperaturen närmar sig 30 grader.

    SvaraRadera