söndag 5 april 2020

Det finns hopp

Den senaste tiden och för närvarande överöses vi av information om Corona-pandemin och dess härjningar både här i Sverige och runt om i världen. Det är en ganska dyster tid med många som tyvärr är drabbade av Covid 19. Jag är troligen inte ensam om att fundera på hur detta ska sluta. Efter att ha lyssnat på en Malou-intervju av professorn Maria Strömme så tycker jag mig se ett ljus i tunneln. Forskningen med hjälp av nanotekniken har kommit långt, forskarna vet hur det ska stoppa Coronavirus. Jag rekommenderar dig att lyssna på intervjun. Det finns hopp även för gullvivan på bilden, årets första.

2 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om, att vi så småningom vaknar upp till en ny värld. Krisen har lärt oss att vara rädda om det vi har. Vi kommer att tänka i nya strategier. Vi kommer inte att kunna ta allt för självklart längre. Var rädda om er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis så bygger man upp beredskapslager igen och drar ner på globaliseringen. Det är klart bäst med kunna klara livsviktig produktion i vårt land.

      Radera