måndag 14 maj 2018

Mellan Hägg och Syren

Drygt en vecka har vi haft ett fantastiskt väder, faktiskt i mitt tycke, lite för varmt dom senaste två dagarna. Men, jag klagar inte eftersom det är nästan omöjligt att veta hur resten av sommaren blir. Det är så pass vackert i trädgården med alla blommor och runt om i naturen där vi bor att det känns svårt att missa denna tid här hemma. Under mer normala vårar så brukar det vara en till två veckor mellan att Hägg och Syrenbusken blommar. Denna vår ser det ut som om att dom blommar nästan samtidigt.

9 kommentarer:

  1. Fantastisk start på sommaren. Hur ska det sluta om det redan i maj är över 29 gr på vissa ställen.

    SvaraRadera
  2. Skomakaren har inte fått någon riktig ledighet på flera år!

    SvaraRadera
  3. Det var längesedan jag såg en riktig skomakare. Vet att det finns en på Hantverkaregatan i Stockholm.

    SvaraRadera
  4. Vädret är underbart i hela Sverige just nu...men sommaren får inte komma för tidigt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På radion sade dom idag att det är högsommar, vi får nog bereda oss på att juli blir en regnperiod.

      Radera
  5. Själv har jag tappat bort nästan allt mitt luktsinne. Jag gläds istället så mycket mera av färgerna och blomsterprakten i naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge är jag inte färgblind, som tur är. Luktsinnet har jag också kvar, tror jag i alla fall.

      Radera
  6. Visst är det härligt med dessa varma kvällar, men vi föredrar några grader kyligare temp på dagen....orkar knappt göra något i värmen. I kväll sjönk tempen till +16 och då nästan fryser man. Blomdofterna är underbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter mest på kvällarna när man kan sitta och vara ute länge.

      Radera